sábado, 1 de mayo de 2021

Seguim sumant setmanes!


Aquesta setmana hem començat xerrant com sempre del cap de setmana i veig que molts heu anat a fer una volteta per les paradetes que varen posar per Sant Jordi. Què bé! M'ho han contat molt entusiasmats!

Noltros, com va ser tan intensa la setmana, encara teníem coses pendents d'aquesta celebració i hem fet un poquet de feina relacionada amb el tema. Hem fet lectoescriptura i hem fet un poquet de filosofia. Hem pensat i moooooolt. 

Intentant donar una altra visió a la típica Llegenda de Sant Jordi, em vaig trobar amb aquest vídeo que em sembla fantàstic per treballar a molts de moments durant el curs.


                                                     Grup: Ovella Xao 

Títol: “Princepeses”                          

                                    

                                                      


Què ens ha cridat l’atenció d’aquest vídeo?

Clara R.- Que la mamá cuenta un cuento a sus hijos.

Mario- Que el niño tocaba la batería.

Joan- Que es donaven besos.

Mario- Si, un nene con una nena.


Ângels- Els dos pares dormien amb la mare.


Marta- Els germans dormen junts.


Clara C.- Que la mamà li passa una ploma per la cara a la nina i m’agrada.

Com veis, els infants no associen  activitats, valors o formes de viure a un gènere en particular. Ells solen normalitzar-ho tot, com ha de ser i com ha estat lògic, no els hi han cridat l'atenció gaire coses d’aquest vídeo. El que sí han exterioritzat són coses que els hi agraden…

Què té d’estrany que un nin faci ballet? Què té d’estrany que una dona sigui entrenadora? Què té d’estrany que un home li agradi vestir-se de princesa?,...

Hem fet la reflexió pertinent (sense més) de què cada un ha de fer el que li fa gaudir, que algunes coses no les feim per qüestió de gustos i que sempre hem de poder triar. 


Diu la cançó que la vida no és blanc o negre, però de quin color pensau que és la vida per als vostres infants?

Clara R.- De tots colors porque hay coches de colores, casas de colores,...

Dani- Azul y verde porque la Tierra es así.


Mario- Azul porque la Tierra es azul.


Lizbeth- Blanca.


Ângels- De tots els colors perquè hi ha flors de tots colors.


Mireia- De colorins perquè hi ha molts de colors.


Aleix- De groc pel Sol.


Marta- Vermella.


Adrià- Verda por la hierba que hay.


Marina- De color blau por el color del cielo.


Víctor- Verda por los árboles.


Nacho- Blau.


Joan- De colorins perquè hi ha molts de colors.


Lucas- Rosa porque el corazón es rosa.

Si analitzau bé les respostes, veureu amb què relacionen els vostres infants el concepte de VIDA. Hem xerrat de què la vida no és blanc o negre i que serem noltros els que pintem la nostra vida. Noltros triarem els colors i pintarem el nostre horitzó. 


                                      

I xerrant de colors, vaig pensar en un conte que tenia molt guapo i el vàrem treballar a classe.   

            


                                       

                                       

Aquest conte sense text ens fa veure la importància que tenen les petites coses i de tot el que es pot dir sense paraules.

Una nina passeja amb el seu pare per la ciutat. Aquesta nina, es veu atreta per les flors que veu pel camí, les va agafant i les va regalant a éssers vius que va trobant. Aquest acte de generositat i desinteressat a poc a poc va donant color a les il·lustracions. Gestos espontanis que no tenen res a veure amb les coses materials.


        UN POC DE CONVERSA…

EN QUÈ CREIS QUE S’ESTÀ FIXANT LA NINA?

Marta- en el seu papà.

Clara c.-en la gent.

Lucas- en las flores.

Lizbeth- sa nina va agafant flors.

Marina- caty, la niña tiene color.

Clara c.-i les fruites(referint-se a una de les pàgines del conte).

Adrià- todo esta gris y negro.

Marta- menos les flors.

Mireia- pareix que les flors tenen màgia perquè tenen color.

Joan- lo que toca sa nina, agafa color.

Caty- quines coses vos criden l’atenció més?

Marta- quan sa nina agafa una flor se converteix algo més en color.

Àngels- que la gent està trista pel camí.

Marta- que es papà xerra sempre per telèfon.

Clara c.- potser sa nina té màgia les mans.

Caty- com pensau que se sent aquesta nina?

Molts- trista!

Clara c.- ningú no li fa cas.

Aleix- li ha deixat flors a s’ocell mort.

Mario- y al hombre del banco.

Àngels- i als seus germanets.

ELS HI EXPLIC QUE NO FAN FALTA DOBLERS PER OFERIR COSES GUAPES, QUE ELS GESTOS SÓN MOLT IMPORTANTS I QUE AQUESTS SURTEN DE LES PERSONES AMB BON COR, COM ELLS I ELLES I AIXÒ NO ES COMPRA ENLLOC.

DE VEGADES ES NECESSITA A UN INFANT PER VEURE EL QUE ELS ADULTS NO SOM CAPAÇOS DE DESCOBRIR...


Aquest dilluns ens varen dur pomes per berenar i com encara ens quedava llet, també hem begut un poquet.











Respecte a INNOVAMAT, hem treballat aquesta setmana simetries i propietats dels objectes.

Pel que fa a la simetria, hem fet moooltes pràctiques perquè ho interioritzassin bé. És molt important  per l'ordre, per l'equilibri, per l'harmonia.

Hem fet mandales amb materials diferents.




Una altra activitat que hem fet ha estat doblegar figures geomètriques fins trobar algun eix de simetria.

   

Hem retallat noltros figures, doblegant per aquest eix per obtenir dibuixos simètrics.






Hem experimentat amb els geoplans.



També, hem dibuixat la part que faltava d'un dibuix.




No ens ha donat temps a acabar l'activitat, però queda poquet i anam bé...

La pròxima sessió en relació al tema, serà tot un repte. Ja vos la mostraré.

Respecte a l'altra activitat que hem fet més, hem començat per fer una primera classificació del material que ens heu duit: cares corbes i cares planes. 

Hem posat tots els cossos 3d i un a un hem anat col·locant allà on tocava. Les pròximes sessions seran per fer una següent classificació dins aquests dos grans grups. Podeu anar duent perquè ho tendrem aquí exposat perquè ells es puguin familiaritzar bé amb propietats que defineixen els objectes.

  






A música, hem continuat treballant so greu i agut amb el conte de la rateta que escombrava l'escaleta i els animalets que interactuen en ell. Tots han volgut sortir a provar i ha estat molt divertit. Ja, per acabar, hem fet un joc per parelles i hem hagut de col·locar l'animal que teníem segons feia so greu o agut. Per suposat, hem acabat la classe ballant i ben animats.

  



  






I, hem tengut celebració!!! En Nacho ha celebrat el seu aniversari ja que fa els anys pel mes d'abril. Quins cuiners que tenc per aquí...Una deliciosa coqueta i, a més a més, vàrem fer unes galetetes que varen sortir meeel. Molts d'anys, Nacho!!!!!

                                      

     


 I amb això i amb moooltes més coses que vos podria contar hem passat una altra setmana divertida, profitosa i amb molta felicitat💓

No hay comentarios:

Publicar un comentario