sábado, 17 de abril de 2021

Setmana Post-vacances

 Hola famílies!

No vos podeu imaginar tot el que m'han contat els vostres infants d'aquests dies de vacances. Dilluns vàrem tenir una boooona xerrada. Vaig percebre que vos ho heu passat molt bé! Així m'agrada!

Vos començaré contant que hem estat veient un conte de Primavera on surten molts de conceptes que tenen a veure amb aquesta estació. Papallones, marietes, caragols, ocells, cucs, formigues,...Aprofitàrem per escriure totes aquestes paraules per fer un poquet de lecto i pintar un dibuixet on sortissin algunes coses de les citades. 


A un dels ambients d'INNOVAMAT, ens hem apropat als termes d'equilibri i forma a l'espai i a la importància de la distribució del pes. Hem vist alguns exemples coneguts i a partir d'ells, han sorgit preguntes.

                                       

Primer en gran grup conversam i pensam. Després per grups començam a experimentar...

Plantejam el dubte de:

-Com pensau que s’aguanten algunes d’aquestes construccions?

Mario- Nosotros, por ejemplo, si no tuviéramos dos piernas, nos caeríamos.

Caty- Per què pensau que és això?

Dani- Per l’equilibri.

Caty- I què és l’equilibri?

Adrià- Nos podemos aguantar.

Mario- No nos podemos caer.

Mireia- Ses cames ajuden a estar drets.

Caty- Si aquesta estructura només tengués una columna, s’aguantaria?

Adrià- Se caería. Se destruiría.

Ângels- S’estaria movent

Mario- Tiene que tener muchos palos porque pesa muchísimo.

Lizbeth- Té tants de palos que per això s’aguanta.

Clara C.- Jo tenc una jugueta amb moltíssims de palos que serveixen per

aguantar les construccions que faig.


Anam a fer una prova…

En Nacho prova i comprova que si la peça la posa ben enmig, s’aguanta, però si no hi ha el mateix pes a cada costat, no aguanta i cau.


Aquí va trobar l'equilibri

Aquí no

Petits bocins de conversa mentre estàvem fent-la…


Grup Clara C, Àngels, Marina i Víctor

Clara C.- S’aguanta perquè hem posat moltes abaix.

Caty- Pensau que té a veure el número de peçes que poseu abaix?

Tots- Síí!!

-Si posam més peces abaix, s’aguanta.





                                        

Grup Mireia, Clara R., Marta i Lizbeth

Lizbeth-Las columnas tienen que estar más separadas. 

Marta-si no no s’aguantarà

Lizbeth- S’aguanta perquè té moltes columnes abaix.

I si haguéssim de fer un pis més? Com ho faríeu?



Grup Lucas, Aleix i Dani

Aleix- Així s’aguanta!

Dani- A ver, un momento, esta necesita estar aquí!

Dani- No se cae porque tiene 3 patas abajo y 3 patas arriba.

Aleix- Amb dues es cauria.

Hem llevat dues i hem deixat 1 i no cau. Per què?

Dani- Perquè està al mig!!!

Caty- I si haguéssim llevat la del mig, què passaria?

Aleix- Se cauria!!




Grup Mario,Joan, Adrià i Nacho

Mario-Estas no que pesaran mucho y si pesan mucho se caeran.

Adrià-Creeis que se va a aguantar?

Mario- Yo creo que si.

Joan- Aquí va una porque sino se cae.





Tots els grups han aconseguit trobar l’equilibri, apropar-se al concepte

tocant-lo amb les mans i adonar-se de la importància del pes,

de la importància de la base, de la forma de les peces,...

Han manipulat la distribuició del pes i la pressió que pot exercir.

Aquí s’ensuma a arquitectura...


Seguint amb INNOVAMAT, hem fet un Taller que pot resultar molt avorrit,

però l'hem fet divertit. Tots han volgut participar i volien repetir i repetir.

L'objectiu era identificar qualitats variables i atributs dels blocs lògics i

el primer que hem fet ha estat fer el joc d'on va la peça misteriosa?

Amb la taula de doble entrada que tenc al terra de la classe,

hem anat participant un a un i tots ho han fet molt bé. És molt visual així.

Hem jugat molt i molt.

Després, cada un tenia la seva taula de doble entrada i havia de completar

les peces que faltaven. Com havíem practicat tant abans, tots ho han duit a

terme i s'han fixat bé amb el que s'havien de fixar: les diferentes qualitats.

                            

                                        






Com a darrer taller, hem traballat longituds, alçades i amplàries.

El repte era fer un "mantel" com la taula de gran i decorar-lo.

A la seva disposició tenien: paper d'embalar, fils de llana, cintes mètriques,

tissores i gomets.

En grups de 4, s'han hagut de fixar amb el concepte amplada

(el costat més curt)i el de llargada(el costat més llarg). 

Una vegada ho han arribat a fer, els hem hagut de decorar!

Massa senzills sinó... Per posar-los guapos, una seriació amb tres figures

geomètriques.





     




                    
    

                                   

                                   
                               


Ah! Supòs que vos estan xerrant de les activitats que feim digitals,no?

Això de la plataforma d'innovamat els he té totalment enganxats...



Què més vos cont?

Hem continuat fent els nostres volcans, els quals fan referència amb

el nostre projecte. Ara ja tenim tots l'estructura i només ens queda pintar!

Bé i el més important!!!!La reacció química per fer lava!!!!!!







I seguim fent a poc a poc i mirau el que ens va dur n'Àngels d'Alacant! Els companys tot d'una varen identificar què eren. N'Àngels ens va explicar un poquet on els he va agafar i ens va dur molts per tocar i mirar bé. Fascinats!









A música, hem treballat "El vals de les flors" d'en Tchaikovsky. Aprofitant l'estació, hem apropat als infants a la dansa i ens hem convertit de llavoreta a flor amb el ritme de la música i amb un parell de variants. Després, hem vist un vídeo de ballarins professionals i, encara que era llarg, no han parpellajat. Ha estat una sessió molt entretinguda.














A bons entenedors, poques paraules basten.


Què vos pareix la iniciativa de la fruita? Meeeel, no? Ja ho podríem haver fet abans ...

       
                                                                                                                                      Dilluns, més!!

I, per acabar, vos volia mostrar la concentració que tenen els vostres infants en els moments que l'han de tenir. Estam fent moltes sopes de lletres, jeroglífics,...que jugant jugant estan fent una feinada amb molta motivació. A veure si vos arriba el que jo sent a la classe...




Bon cap de setmana!💖






1 comentario:

  1. M’encanta veurer-vos tant contents, ballant, jugant, experimentant, aprenent tant.... tantes coses a l’hora... les vostres cares ho diuen tot, partint de les seves experiències i tocant el que tenen més aprop aprenen de la vida i del món, així com toca aprendre, vivint, manipulant, gaudint! A casa ens ho conte plena de felicitat...i així de feliç, encara s'aprèn més! Gràcies a tots i totes els qui ho feis possible!
    Vos desitjam un 3r trimestre ple de màgia i somriures... Ànim!

    ResponderEliminar