Hola famílies!
No vos podeu imaginar tot el que m'han contat els vostres infants d'aquests dies de vacances. Dilluns vàrem tenir una boooona xerrada. Vaig percebre que vos ho heu passat molt bé! Així m'agrada!
Vos començaré contant que hem estat veient un conte de Primavera on surten molts de conceptes que tenen a veure amb aquesta estació. Papallones, marietes, caragols, ocells, cucs, formigues,...Aprofitàrem per escriure totes aquestes paraules per fer un poquet de lecto i pintar un dibuixet on sortissin algunes coses de les citades.
A un dels ambients d'INNOVAMAT, ens hem apropat als termes d'equilibri i forma a l'espai i a la importància de la distribució del pes. Hem vist alguns exemples coneguts i a partir d'ells, han sorgit preguntes.
Plantejam el dubte de:
-Com pensau que s’aguanten algunes d’aquestes construccions?
Mario- Nosotros, por ejemplo, si no tuviéramos dos piernas, nos caeríamos.
Caty- Per què pensau que és això?
Dani- Per l’equilibri.
Caty- I què és l’equilibri?
Adrià- Nos podemos aguantar.
Mario- No nos podemos caer.
Mireia- Ses cames ajuden a estar drets.
Caty- Si aquesta estructura només tengués una columna, s’aguantaria?
Adrià- Se caería. Se destruiría.
Ângels- S’estaria movent
Mario- Tiene que tener muchos palos porque pesa muchísimo.
Lizbeth- Té tants de palos que per això s’aguanta.
Clara C.- Jo tenc una jugueta amb moltíssims de palos que serveixen per
aguantar les construccions que faig.
Anam a fer una prova…
En Nacho prova i comprova que si la peça la posa ben enmig, s’aguanta, però si no hi ha el mateix pes a cada costat, no aguanta i cau.
Petits bocins de conversa mentre estàvem fent-la…
Grup Clara C, Àngels, Marina i Víctor
Clara C.- S’aguanta perquè hem posat moltes abaix.
Caty- Pensau que té a veure el número de peçes que poseu abaix?
Tots- Síí!!
-Si posam més peces abaix, s’aguanta.
Grup Mireia, Clara R., Marta i Lizbeth
Lizbeth-Las columnas tienen que estar más separadas.
Marta-si no no s’aguantarà
Lizbeth- S’aguanta perquè té moltes columnes abaix.
I si haguéssim de fer un pis més? Com ho faríeu?
Grup Lucas, Aleix i Dani
Aleix- Així s’aguanta!
Dani- A ver, un momento, esta necesita estar aquí!
Dani- No se cae porque tiene 3 patas abajo y 3 patas arriba.
Aleix- Amb dues es cauria.
Hem llevat dues i hem deixat 1 i no cau. Per què?
Dani- Perquè està al mig!!!
Caty- I si haguéssim llevat la del mig, què passaria?
Aleix- Se cauria!!
Grup Mario,Joan, Adrià i Nacho
Mario-Estas no que pesaran mucho y si pesan mucho se caeran.
Adrià-Creeis que se va a aguantar?
Mario- Yo creo que si.
Joan- Aquí va una porque sino se cae.
Tots els grups han aconseguit trobar l’equilibri, apropar-se al concepte
tocant-lo amb les mans i adonar-se de la importància del pes,
de la importància de la base, de la forma de les peces,...
Han manipulat la distribuició del pes i la pressió que pot exercir.
Aquí s’ensuma a arquitectura...
Seguint amb INNOVAMAT, hem fet un Taller que pot resultar molt avorrit,
però l'hem fet divertit. Tots han volgut participar i volien repetir i repetir.
L'objectiu era identificar qualitats variables i atributs dels blocs lògics i
el primer que hem fet ha estat fer el joc d'on va la peça misteriosa?
Amb la taula de doble entrada que tenc al terra de la classe,
hem anat participant un a un i tots ho han fet molt bé. És molt visual així.
Hem jugat molt i molt.
Després, cada un tenia la seva taula de doble entrada i havia de completar
les peces que faltaven. Com havíem practicat tant abans, tots ho han duit a
terme i s'han fixat bé amb el que s'havien de fixar: les diferentes qualitats.
Com a darrer taller, hem traballat longituds, alçades i amplàries.
El repte era fer un "mantel" com la taula de gran i decorar-lo.
A la seva disposició tenien: paper d'embalar, fils de llana, cintes mètriques,
tissores i gomets.
En grups de 4, s'han hagut de fixar amb el concepte amplada
(el costat més curt)i el de llargada(el costat més llarg).
Una vegada ho han arribat a fer, els hem hagut de decorar!
Massa senzills sinó... Per posar-los guapos, una seriació amb tres figures
geomètriques.
Ah! Supòs que vos estan xerrant de les activitats que feim digitals,no?
Això de la plataforma d'innovamat els he té totalment enganxats...
Què més vos cont?
Hem continuat fent els nostres volcans, els quals fan referència amb
el nostre projecte. Ara ja tenim tots l'estructura i només ens queda pintar!
Bé i el més important!!!!La reacció química per fer lava!!!!!!
M’encanta veurer-vos tant contents, ballant, jugant, experimentant, aprenent tant.... tantes coses a l’hora... les vostres cares ho diuen tot, partint de les seves experiències i tocant el que tenen més aprop aprenen de la vida i del món, així com toca aprendre, vivint, manipulant, gaudint! A casa ens ho conte plena de felicitat...i així de feliç, encara s'aprèn més! Gràcies a tots i totes els qui ho feis possible!
ResponderEliminarVos desitjam un 3r trimestre ple de màgia i somriures... Ànim!