Què vos puc contar d'aquesta setmana?
Idò començaré per contar-vos que vàrem encetar-la amb el nostre hortet i la cura de les plantetes que tenim a dins classe. Els hem de fer responsables des de ben petits i apropar-los a les bones maneres de cuidar qualsevol ésser viu.
Ens posam per grups i cada un fa la feina estipulada:tocar la terra a veure si està eixuta, llevar fulletes mortes, llevar males herbes i sembrar llavoretes de pastanagues!!!! Veurem si ens surten aquestes pastanaguetes i podem fer alguna recepta de cuina bona.
La sessió d'Emocions l'hem dedicada a fer un conte relacionat amb l'Aprendre a negociar. La fada Menta ens ha deixat el conte d "Ni tu ni jo" on hem pogut entendre un poquet més com és d'important l'escoltar a un company, xerrar i l'arribar a posar-se d'acord sense haver de tenir problemes.
Una altra cosa que hem fet ha estat un Ambient nou d'Innovamat que ens ha fet experimentar amb RAMPES. Rampes de diferents inclinacions i superfícies i objectes amb diferents atributs.
Després de provar i adonar-nos de moltes coses que tenen a veure amb com roden els objectes, hem decidit tornar a llençar-los tots i mesurar a veure quin era el que havia rodolat més enfora. Per això, hem fet servir un regle i ells mateixos han marcat les trajectòries i les distàncies que han fet.
Una experiència molt completa i, a més a més, feta a un espai exterior. Si és que no podem demanar més....
|
Tot preparat |
|
Per grups, pensam com podem fer una rampa |
|
i començam a provar |
|
Àngels: Per aquí puja una rampa i per aquí baixa |
|
Pareix que funciona! |
|
ALEIX: Vamos a probar esta,¿os parece bien?
|
|
MARINA: He tenido una gran idea! |
|
ADRIÀ: ¡Tenemos una gran idea!Poner muchos toboganes porque así los coches puedan subir y bajar.
|
|
MARIO: necesitamos una aquí que aguante peso. |
|
Marcam amb guix perquè siguin concients de la trajectòria |
|
Mesuram quin objecte ha rodolat més. |
|
Per acabar, tots han dibuixat la seva rampa a un paper gran. |
Per ventura, vos han contat que hem pintat MÚSICA també i sí, hem aprofitat per sentir la música i expressar-la de manera totalment lliure. Encara que ens pareixi alguna peça més trista o més alegre a nosaltres, cada un l'interpreta segons el que sent i tots els sentiments s'han d'acceptar per igual. Jo mateixa he estat la primera sorpresa d'observar les reaccions de cada un dels vostres infants i de quina manera fluïa per dins de cada cosset. Ja vos fixareu bé quan vos arribin les plasmacions, des de triar el color favorit cada un, fins a haver d'amollar el retolador i seguir sentint amb el cos.
"No existe casi ninguna parte del cerebro que no se vea afectada por la música"
Stefan Koelsch
Per acabar de contar-vos cosetes d'aquesta setmana, no me'n puc anar sense mostrar-vos el forat que estan fent alguns per escapar de l'escola diuen👀👀👀🤦♀️. Si un dia arriben a casa sols, és perquè el forat ja està acabat.
|
Representació d'alguns dels fugitius... |
No hay comentarios:
Publicar un comentario