viernes, 26 de enero de 2018

LA TORRE DEL ORO

PERQUÈ VEGEU LA IMPORTÀNCIA QUE TENEN LES NOSTRES PREGUNTES D’INVESTIGACIÓ...

La pregunta d’aquesta setmana era: Com faries una torre? Quina trobam a Sevilla que el seu nom s’escriu amb una cosa lluenta?

Els investigadors en aquesta ocasió han estat en Toni, n’Eric, na Paula, na María Oliver i na Daniela.

I això és el que ens han contat...

ERIC

- És pot fer de pedra i rodona.
-Se llama Torre del oro y es dorada y tiene una bandera.
-Se llama del oro porque se llama así.

TONI

-És pot fer de ladrillos.
-Es diu de oro perquè té oro a dalt, a la cúpula y cuando refleja els ol brilla i pareix de color oro.
-Tiene azulejos.
-Mide 36 metros y tiene 12 lados.
-Tenían una muralla per defensar sa ciutat i aquí hi havia moltes torres.
-La torre del oro tiene 3 pisos.
-Alrededor tiene un río.
-Y su nombre antes era así...assenyalant on estava escrit el nom en àrab! Molt difícil!!! BORG AL DSAGEB

DANIELA

-Jo vaig anar a a Sevilla i vaig sopar a un restaurant que se veia un riu i la Torre del oro.
Quin riu era?ho saps?
Daniela: No
Toni: Jo sí. És el Guadalquivir.
Daniela: També vaig anar amb un barco per allà i vaig veure algues i un pont.

MARÍA

-Jo faria una torre amb metall i amb pedres.
I la Torre del oro com creus que està feta?
-Amb pedres una damunt de l’altra i una devora l’altra.
-I també hi ha sa Torre de plata.
Toni: N’hi ha moltes més.
Per què pensau que hi ha tantes torres a Sevilla?
Marcos: Porque es muy grande.
Toni: perquè sa muralla és quadrada i s’ha de cobrir bé.
Ho haurem d’investigar!

PAULA

-Jo faria una torre amb pedres i ciment.
-Una damunt s’altra.
I com haurien de ser aquestes pedres que deis per construir una torre?
Noah: rectangles.
Maria: rectangles.
Martina: cercles.
Tomeu: triangles.
Eric:de oro.

Voltros sabeu què és l’or?
Noah:és una cosa como amarilla que brilla.
Maria: és una cosa que és rectangle, groga i brilla.
Toni: una cosa rectangular que brilla.
Judith:algo rectangular que brilla quan li pega el sol.
Miquel: una cosa rectangular que quan li pega es sol brilla.
Dani:És dinero.
Molts diuen: Noo!!
Mar: dinero que brilla.
Maria G.:és algo molt car.
Per què pensau que és car?
Toni: perquè val molt.
I què podem fer amb l’or?
Toni:comprar coses que costen molt.
Judith: fer construccions.
Amb or?
Judith: sí!

Arribats en aquest punt, vàrem investigar a classe què era l’or i que podíem trobar fet amb or.
Les cares dels vostres infants eren un poema quan varen veure com cercaven l’or i totes les coses que es podien fer amb aquest metall. Sobretot quan vàrem veure dents d’or jejejejeje.

I ara que ja sabem més coses d’aquesta torre tan important de Sevilla, com podríem construir una?

Tot d’una varen pensar que podríem fer-ne una amb les nostres peces de construcció. Súper bona idea!!! Jo només vaig estar d’espectadora i els he vaig acompanyar en aquest gran aprenentatge.
Posau esment a la feina en equip que fan perquè les fotos xerren...

Vos en pos moltes, però és que no sé quina eliminar!


En Toni ens diu que sa torre té 12 costats




Una gran feina d'equip






Resulta que té 3 pisos!I ja anam pel segon!


El tercer és a on està la cúpula daurada i d'ells surt la idea de fer-ho amb un ribell i algo groc

IMPRESSIONANT!!!




3 comentarios:

  1. Esther: mare meva quina feinada i quins constructors... jo veig molt de futur

    ResponderEliminar
  2. Quina xulada! Aquí darrera hi ha molta feina feta!

    ResponderEliminar
  3. Despres d'aquesta feinada lo que fa més ganes del món es poder tomar sa torre... no me digueu que no ho havíeu pensat????

    ResponderEliminar